donderdag 4 juni 2009

Poepie



Er is een plaats in het politieke spectrum waar ik me thuis voel. Om precies te zijn in het huis van het liberalisme, dat vele kamers kent, vind ik al jaren mijn eigen weg. Daar bevindt zich sinds de lessen staatsinrichting op de middelbare school mijn positie in de één-dimensionale indeling op de politieke links-rechts as. Op loopafstand van de linkse kerk, moet ik eerlijk toegeven.
Voor de Partij voor de Vrijheid (PVV) ben ik daarmee - na de islam - een deel van een ‘groot probleem’. Daarom wil Geert Wilders mij op deze verkiezingsdag ‘een poepie laten ruiken’. Hij roept de PVV-achterban op om massaal te gaan stemmen. Met klem roep ik ook de kiesgerechtigden buiten de PVV-achterban op om te gaan stemmen. Om met de woorden van Wilders te spreken:
“Thuisblijven is zwijgen.”



3 opmerkingen:

De Anarchist zei

De grootste dooddoener ooit, "Thuisblijven is zwijgen". Eens in de zoveel tijd zijn wij stemvee slechts nodig om een kruisje te zetten om daarmee een stelletje (veelal) ambtenaren in het zadel (lees: pluche) te helpen. Daarna lonkt de burgemeesterspost in een ingeslapen provinciestadje. Heeft het ooit geholpen waarop en op wie wij stemden? Nee, het is de vierde macht, de ambtenarij, de pennelikkers, de bureelklevers die in onze politiestaat de dienst uitmaakt. Ja, politiestaat, want achter elke boom staat zo'n hufter om je op te pakken voor het minste, maar de échte misdaad aanpakken, ho maar. En ook Wilders kan daar niets aan veranderen, geen enkele partij trouwens. Dus zadel ons niet op met je politieke ideeën, Blootstem, want het heeft geen enkele zin. Ik snap trouwens sowieso niet wat voor zin het heeft om aan de buitenwereld kenbaar te maken waarop je stemt of bij welke stroming je je thuisvoelt. Ze doen nimmer wat ze rond de verkiezingen beloven, het zijn partijpaljassen.
Dus mijn credo is, "Niet stemmen is die idioten afremmen".

De zanger zei

"Word toch lid van onze Tegenpartij"
"De Tegenpartij, de partij voor alle Nederlanders
die niet meer tegen Nederland kennen"

Laa lalalala lalalala lalala

refr.:
De Tegenpartij
Is van jou en van mij
De Tegenpartij
Voor jullie en wij
De Tegenpartij
Maakt iedereen blij
De Tegenpartij
daar horen wij bij

Shalala shalalalala
Shalala shalalalala

't Is orgineel waar
Je bent de sigaar
Als je in Nederland je klauwen uit je mouwen hangk
Ze lijken wel maf
Ze knijpen je af
Waardoor een vrije jongen maar naar 1 partij verlangk

Laa lalalala lalalala lalala

refr.

Shalala shalalalala
Shalala shalalalala

't Is orgineel waar
De druk is te zwaar
Door de verzorgingsstaat die ons geen stuiver ruimte laat
Dit land is in nood
Kleur ons hokkie rood
Zodat die Tweede Kamer strakkies op de keien staat

Laa lalalala lalalala lalala

refr.

la la la la
la la la la

De Tegenpartij
Daar horen wij bij

"Trek je poeplap!"...

Weert Geelders zei

Nou, de PVV-stemmers hebben duidelijk niet gezwegen.