zondag 7 juni 2009

Watertanden



Een uitnodiging om al likkebaardend naar uit te zien. De jarige job vraagt een gezelschap heren om te komen lunchen op het terras van het Amstel Hotel. Vertegenwoordigers van oude, jonge, zware en luchtige vriendschappen voelen zich vereerd.
Zelden genoot ik zo lang van een voorgerecht. Royal Fruit de Mer “Amstel” met kreeft, Bretonse oesters, garnalen, krab en venusschelpen.
Over de Amstel voeren allerlei pierremegoggels voorbij. Hoogste tijd voor gebraden lamsrugfilet met Hollandse asperges.
De herinnering aan een mooie middag met vijf sterren doet me watertanden.



3 opmerkingen:

Hans zei

Zeg Blootwater, nu maak je het wel heel erg bont, "pierremegoggels". Wat zijn dat? Of bedoel je misschien "pieremachochels"? En weet je wat nu het gekke is? Een pieremachochel is, naast een lompe logge vrouw, een (gehuurd) roeibootje. Wie weet dat nou? De meesten denken namelijk dat het een autootje is. Dat moet je hebben opgezocht, maar in welk woordenboek?
Oh ja, realiseer je wel dat zulke feestjes verplichtingen scheppen. En aangezien je mij al jaren laat verrekken, hoop ik straks ook op een uitnodiging.

Kim Holland zei

Zo Blootkokkel, je begint het na gisteren écht te leren, "Venusschelpen". Ja ja, lik er nog maar eens lekker aan...

Anoniem zei

Daar is de toch vermaarde schelpentoren van Hotel New York een kleintje bij.Deze is waarschijnlijk vier keer zo duur, maar dan heb je ook wat.Ik vind het personeel van het Amstelhotel mij met iets teveel dedain behandelden, maar ik nam slechts plaats voor een lichte lunch en een dito bespreking.Dure schotels, minder dedain? Vertel.Dr.Buckstra